Ik snap het!

PERSBERICHT | VW Orchids vestigt zich op Phalaenopsis markt

11-9-2017 – De eerste Phalaenopsis zijn vorige week van een gloednieuwe lopende band gerold: de kers op de taart na 14 maanden hard werken… In deze periode heeft VW Orchids zich beziggehouden met de omschakeling naar een totaal andere teelt. Met jarenlange ervaring in rozen en de kennis en kunde op het gebied van orchideeën binnen de kwekersfamilie, besloot eigenaar Kees van Wijk verder te gaan in de Phalaenopsis. Nu het bedrijf en de systemen staan, en dat in combinatie met een treffende strategie en nieuwe huisstijl, is VW Orchids er meer dan klaar voor om de Phalaenopsis markt te bestieren. Tijdens de Autumn Fair introduceert het bedrijf zich op stijlvolle manier in stand 5.15!

Modern bedrijf met krachtige visie

Kwaliteit, dat is wat ondernemer Kees van Wijk belangrijk vindt. Met meer dan 25 jaar ondernemerschap in de (familie)kwekerij, heeft Van Wijk jarenlange ervaring opgedaan met de verschillende aspecten in de teelt van kwaliteitsproducten. VW Orchids concentreert zich op de beste rassen binnen het witte, grootbloemige aanbod van Phalaenopsis. Hieruit wordt er geselecteerd op bloeiduur, taklengte en het aantal bloemen per plant. Door een gelimiteerd assortiment, waarbinnen alleen grootbloemige en witte soorten vallen, zijn alle variëteiten jaarrond op ras verkrijgbaar. De hoofdrassen die door VW Orchids geteeld worden, zijn: Leeds, Ikaria, York en Pure Silk.

Introductie op Autumn Fair

Tijdens de Royal FloraHolland Autumn Fair van 13 en 14 september introduceert VW Orchids zich op stijlvolle wijze aan klanten, relaties en andere bezoekers van de fair. Hierbij wordt de nieuwe bedrijfsnaam en de geselecteerde grootbloemige Phalaenopsis rassen uitgelicht in stand 5.15, die tot in de puntjes aansluit op de nieuwe uitstraling waarin VW Orchids vanaf heden te herkennen is. Daarnaast worden de komende weken diverse exporteurs bezocht om kennis te maken met VW Orchids en het assortiment. Pull Position begeleidt de introductie.

Tijdens de Royal FloraHolland Trade Fair van 8 t/m 10 november is VW Orchids wederom terug te vinden op de beursvloer, in stand 27.5.

VW Orchids

VW Orchids is een moderne kwekerij in Nieuwaal met 3,5 ha, die sinds 2016 is ingericht op het telen van Phalaenopsis. Door te focussen op witte en grootbloemige Phalaenopsis in potmaat 12 cm, bewijst VW Orchids zich als de kwaliteitskweker op dit gebied. Kwaliteit is voor eigenaar Kees van Wijk van groot belang en heeft binnen VW Orchids het telen van Phalaenopsis tot ambacht verheven. Vakwerk en gevoel, met alle aandacht voor de plant. Marketingadviesbureau Pull Position begeleidt het bedrijf op verkoop- en communicatiegebied en is tevens bereikbaar voor vragen.

Bron: Pull Position

Noot voor de redactie:
Voor vragen, extra beeldmateriaal, of de mogelijkheid tot een interview, kunt u contact opnemen met Fleur Bol van Pull Position via 06-19 11 84 45 / fbol@pullposition.nl